לפני טיפול שיניים – כל מה שחשוב לדעת

הדברים החשובים לפני שמתחילים טיפול שיניים:

ודאו שיש בידיכם תוכנית טיפולים

תוכנית טיפולים נקבעת עבור המטופל לאחר בדיקה ראשונית אצל רופא השיניים, והיא כוללת צילום שיניים ובדיקה קלינית של הפה. הרופא מעריך את מצב השיניים תוך התייחסות למצב החניכיים, לעצם הלסת ולמצבו הבריאותי של המטופל. התוכנית מפרטת את כלל הטיפולים שרופא השיניים התאים באופן אישי למטופל ונבנית על פי סדר זמנים המפרט את התהליך.

התעניינו לגבי סוגי השתלים שבתוכנית

אם התוכנית כוללת התקנת שתלים דנטליים, חשוב לשאול את הרופא באיזה שתל הוא משתמש ואם הוא מאושר על ידי משרד הבריאות. אמנם ההחלטה בנוגע לבחירת סוג השתל מתבצעת על ידי רופא השיניים בתהליך שבו הוא מסביר למטופל מהם סוגי השתלים הקיימים
ומדוע בחר בסוג המסוים עבורו, אך עם זאת ישנם הבדלים משמעותיים באיכות השתלים השונים. הבדלים אלה משפיעים על סיכויי הקליטה בפה ועל משך שרידותם, לפיכך חשוב לוודא כי רופא השיניים מתקין שתלים איכותיים העומדים בתקנים.

בדקו את סוג הכתרים

התוכנית כוללת הרכבת כתרים, חשוב שתהיו מודעים ליתרונות ולחסרונות של הסוגים השונים: כתר על בסיס מתכת חצי אצילה – עשוי מליבה מתכתית אשר מצופה בחרסינה. החיסרון של כתר זה הוא שלעיתים ניתן לראות את הליבה המתכתית משתקפת מתחת לחרסינה ובאזור החניכיים. כתר זרקוניה – אינו מכיל מתכת ונחשב לאיכותי ביותר מבין כתרי
החרסינה. היתרון שלו הוא בהתאמה הביולוגית הגבוהה לגוף ובכך שהוא משתלב בצורה הטבעית ביותר עם החניכיים והשיניים הסמוכות, כתר חרסינה מלא – עשוי מחרסינה בלבד וללא מתכת, כך מתאפשרת תוצאה אסתטית גבוהה.

בררו לגבי סוג המעבדה

למעבדת השיניים ולאיכות עבודתה השפעה ישירה על איכות עבודתו של רופא השיניים. מטופלים רבים אינם מודעים לכך שלמעבדת השיניים יש השפעה על התוצאה האסתטית של הטיפול ועל עמידות מערכת השיניים החדשה. כיום עומדות לרשות מעבדות השיניים המובילות טכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות להן לבצע, בשיתוף רופא השיניים, תכנון מלא של מערכת השיניים על פי הדמיה תלת ממדית של הלסת ולהדפיס את הכתרים הדנטליים במדפסות תלת ממד חדישות, הדבר מבטיח רמת דיוק גבוהה במיוחד והתאמה אופטימלית של הכתרים הדנטליים למבנה הלסת הספציפי של כל מטופל.

בדקו את הניסיון של הרופא

חלק חשוב בהצלחת הטיפול הוא ניסיון רב שנים בתחום והתמצאותו של הרופא בטיפולים החדשניים בענף באמצעות קורסים והשתלמויות.

בדקו אם המרפאה מציעה

טכנולוגיות מתקדמות בזכות ההתפתחות הטכנולוגית אפשר לבצע כיום טיפולי שיניים בהליך קצר ואיכותי יותר. שמציע שיפור משמעותי בדיוק התוצאות וחוסך זמן, כסף וכאב. אפשר לבצע השתלת שיניים באמצעות תוכנת מחשב מיוחדת המציגה את הלסת בתלת ממד ומאפשרת להתאים שתל בגודל
ובמיקום האידיאלי בפה, ולהגדיל משמעותית את אחוזי ההצלחה של הטיפול.

בררו מה הם סוגי ההרדמה במרפאה

כ-35% מהמטופלים סובלים מחרדה דנטלית וזקוקים לטיפול תחת טשטוש או הרדמה מלאה. לכן, אם אתם חוששים מטיפולי שיניים ו/או אם אתם עתידים לעבור טיפולי שיניים רבים, בדקו טרם תחילת הטיפול אם המרפאה מאפשרת זאת.

ודאו שבידיכם כל הצילומים הנדרשים

חשוב לוודא שטרם הטיפול בוצעו צילומים מתאימים שעל פיהם הרופא העריך את המצב וגיבש תוכנית טיפולים מתאימה. הצילומים צריכים להיות עדכניים, לכל היותר עד שנה אחורה.

בדקו אחריות

בדקו כי אתם מקבלים אחריות על הטיפולים שעברתם. שאלו על אילו טיפולים בתוכנית חלה האחריות ולמשך כמה זמן. אלה שאלות חשובות מאוד שבדרך כלל אינן נשאלות על ידי המטופלים במעמד הכנת תוכנית הטיפול ובמעמד הצעת המחיר.

ודאו שהצעת המחיר הוגנת

כל תוכנית טיפולים מסתכמת בסופו של דבר בהצעת מחיר. גורמים המשפיעים על המחיר הם איכות הכתר, סוג השתל, טכנולוגיות שונות המשמשות להגיע לדיוק המקסימלי, הניסיון וההכשרה של הרופא ועוד. המטרה היא לקבל תוכנית טיפולים איכותית במחיר טוב ותוצאה ברמה אסתטית גבוהה. מחיר נמוך משמעותית אולי יאפשר ביצוע טיפולי שיניים, אך לאו דווקא ישרת את המטופל בטווח הארוך. מחיר גבוה משמעותית עלול לגרום למטופל לוותר על הטיפול.
לכן יש לוודא קבלת תוכנית טיפולים איכותית במחיר טוב עבור הטיפולים הנדרשים.

בקשו מהרופא תוכנית תחזוקה

בתום הטיפול על הרופא להכין עבורכם תוכנית מפורטת לתחזוקת הפה ולשמירה על המצב החדש, כולל הנחיות מדויקות לשמירה על היגיינת הפה: צחצוח נכון, חוט דנטלי, שטיפות פה, שימוש בסילון מים ומועדי ביקור אצל שיננית ואצל רופא השיניים.

דילוג לתוכן